loading...

دوربین مداربسته / اخبار تکنولوژی حفاظتی و نصب دوربین مداربسته

دوربین مداربسته / تجهیزات حفاظت تصویری / نصب دوربین مداربسته / دوربین مداربسته هایک ویژن

بازدید : 742
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

بازاريابي چند كاناله چيست؟

امروزه بازاريابي چند كاناله به طور چشمگيري در ميان بازاريابان برتر دنيا محبوب شده است. بازاريابي چند كاناله هنر استفاده تركيبي از كانال‌هاي ارتباطي مستقيم و غير مستقيم براي تعامل با مشتريان است. بازاريابي چند كاناله توسط بسياري از سازمان‌ها اين گونه تعريف شده است: برقراري ارتباط و بازاريابي براي پيش‌بيني و پيدا كردن مشتريان از طريق كانال‌هاي بيشمار آنلاين و آفلاين.

بازاريابي چند كاناله چيست

در ساده‌ترين واژه، بازاريابي چندكاناله همه چيز در مورد انتخاب است. به عبارت ديگر بازارياب، چند كانال ارتباطي مختلف را پيش روي مشتري مي‌گذارد تا خودش انتخاب كند. در بازاريابي تك كاناله تنها يك راه ارتباطي وجود دارد و در صورتي كه مخاطب به كانال مورد نظر دسترسي نداشته باشد، راه ارتباطي از بين رفته و در نتيجه ميزان محبوبيت برند و محصول‌تان كاهش مي‌يابد. مثالي براي بازاريابي چند كاناله؛ شما سايت فروشگاهي داريد و براي دسترسي به اين فروشگاه هم سايت و هم اپليكيشن موبايلي طراحي كرده‌ايد. مشتريان شما بسته به انتخاب خود و سرعت اينترنت مي‌توانند هر كدام از اين راه‌ها انتخاب كنند و از فروشگاه شما خريد كنند.

برنامه بازاريابي چند كاناله يك برنامه ارتباطات بازاريابي است كه بر انتخاب تكنيك هاي بازاريابي داخلي ، انواع محتوا و كانال هايي تمركز مي كند كه جذب مشتري براي محصولات تعريف شده را موجب مي شوند. وقتي فعاليت هاي آنلاين و آفلاين چند كاناله تركيب مي شوند ، بايد تمام نقاط تماس موجود در مسير مشتري را در نظر بگيريد. اين نقاط در چرخه حيات مشتري ذيل نشان داده شده اند كه خود نمايانگر نياز به برنامه چند كاناله است.

ادغام چيزي است كه برنامه ارتباطات بازاريابي چند كاناله را ضروري مي سازد كه مي تواند در شرايط مختلف كمك كند. مانند:

  • به عنوان برنامه ارتباطات ساليانه براي شركت هاي كوچك تا ميانه ( SME/SMB )
  • به عنوان برنامه ارتباطات ساليانه براي يك بازار يا مخاطب در شركت هاي بزرگ تر
  • به عنوان برنامه مشاركت مشتري بلند مدت براي تمركز بر يك بازار يا مخاطب

برنامه چند كاناله چه تفاوتي با برنامه بازاريابي ديجيتال دارد؟

ممكن است برايتان اين سوال پيش آمده باشد ، اين برنامه با برنامه بازاريابي ديجيتال چه تفاوتي دارد. وقتي شركت در حال انتقال است و سرمايه گذاري بلند مدت در بازاريابي ديجيتال مي كند و در منابع و رويه ها تغيير ايجاد مي كند ، نقش مهم بازاريابي چند كاناله بروز مي كند. برنامه هاي ديجيتال اين عيب را دارند كه مي توانند ادغام فعاليت هاي بازاريابي را محدود كنند.

همان طور كه از تحقيق ما بر مي آيد انتقال يكي از چالش هاي بزرگي است كه بازارياب ها با آن دست و پنجه نرم مي كنند. زماني كه يك شركت برنامه بازاريابي ديجيتال را ايجاد و پياده مي كند و انتقال ديجيتال در حال شكل گيري است ، نبايد به بازاريابي ديجيتال به عنوان چيزي مجزا نگاه كرد.

اهميت بازاريابي چندكاناله

بازاريابي چند كاناله به اين دليل مهم است كه شما بايد در جايي كه مشتريان تان هستند حضور داشته باشيد. اگر به دليل ديگري براي درك اهميت بازاريابي چند كاناله نياز داريد اين را در نظر بگيريد كه مشتريان بازاريابي چند كاناله 3 تا 4 برابر بيشتر از مشترياني كه از يك كانال استفاده مي‌كنند وقت خود را در كانال‌ها مي‌گذرانند.
شكي نيست كه امروزه مشتريان كنترل بسيار بيشتري نسبت به بازاريابان بر روند خريد دارند. با توجه به گسترش كانال‌هاي موجود، انتخاب بيشتري نسبت به چگونگي دريافت اطلاعات دارند. امروزه براي بدست آوردن مشتريان راه‌هاي بيشتري وجود دارد، هم از لحاظ تعداد و هم از لحاظ انواع يا تنوع كانال‌ها؛ و همچنان كه تعداد كانال‌ها رو به افزايش است نياز به پذيرفتن و نيز استفاده از بازاريابي چندكاناله نه تنها يك ايده خوب است بلكه يك عامل مهم خواهد بود.

اهميت بازاريابي چندكاناله در نكته زير خلاصه مي شود :

شما بايد از طريق كانال هاي مختلف پيام و محتواي خود را در بازار هدف تان انتشار بدهيد. شما بايد هر جا كه مشتريان تان هستند حضور داشته باشيد و مشخص است كه اين كار تنها با استفاده از يك كانال ارتباطي ميسر نيست. در تمامي كانال هاي ارتباطي، به مشتريان تان اين امكان را بدهيد كه با شما تعامل برقرار كنند.

تبليغات درون متني/

اگر تمايل داريد براي شركت خود اقدام به طراحي سايت ارزان كنيد پيشنهاد مي كنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحي سايت شركتي و طراحي سايت فروشگاهي را مطالعه كنيد. من به شما پيشنهاد مي كنم خدمات طراحي سايت پيام آوا را براي اين كار نگاه كنيد. شركت پيام آوا بهترين و با كيفيت ترين خدمات طراحي سايت را در قالب طراحي سايت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه مي كند.

تبليغات درون متني

بازاريابي چند كاناله چه چالش‌هايي را حل مي‌كند؟

هميشه اجراي يك استراتژي بازاريابي چند كاناله، هموار نيست و چالش‌هاي بسياري در ارتباط با اجراي استراتژي بازاريابي چند كاناله وجود دارد.

  • پيام‌رساني هدفمند: با توجه به فراواني كانال‌ها و انتخاب پيش روي مشتريان، ارائه پيام مناسب به مخاطب مورد نظر كافي نيست. نه تنها مشتريان‌تان بايد پيام شما را دريافت كنند، بلكه اين پيام‌ها بايد جذاب، تعامل پذير باشد و آنها مشتاق براي انجام فعاليت شوند. به عبارت ديگر اين پيام‌ها بايد با مشتريان‌تان ارتباط برقرار كرده و توسط اين پيام‌ها وارد گفتگو شوند.
  • شناخت مخاطب: براي هر كمپين بازاريابي مهم است كه بداند با چه كسي صحبت مي‌كند و به همين دليل است كه بازاريابان تعيين مي‌كنند مخاطب هدف آنها كيست. همچنين تجزيه و تحليل رفتار مشتريان در يك كانال درست نيست، زيرا مشتريان امروزه از كانال‌هاي مختلفي با برند شما در ارتباط هستند. بنابراين دانستن چگونگي رفتار مشتريان در تمام كانال‌ها و نقاط تماس امري بسيار مهم است. همچنين به دليل تغيير رفتار مشتريان، بايد اطلاعات بازاريابي خود را بروزرساني كنيد و استراتژي‌هاي خود را بر اساس رفتار مشتريان، تغيير دهيد.
  • بهينه‌سازي كانال‌ها: بسيار دشوار است تا بدانيد چه كانال‌ها وكمپين‌هايي به طبقه خاصي از افراد دسترسي دارند و يا چه پلتفرمي در افزايش درآمد فروش كمك مي‌كنند. دانستن اينكه كدام پاسخ هدفمند قادر است تا بازاريابان به بهترين نتيجه برساند، مشكل است. بهينه‌سازي رسانه‌هايي كه در بازاريابي چند كاناله استفاده مي‌كنيد، ايده خوب و دقيقي به شما مي‌دهد كه چگونه كانال‌هاي شما كار مي‌كنند و يا چه نوع نتايجي از آنها دريافت مي‌كنيد. اينها سه نوع از اطلاعاتي هستند كه به شما كمك خواهد كرد تا جنبه‌هاي خاصي از كمپين را بهبود بخشيد.

بازاريابي چند كاناله چه مزايايي دارد؟

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

تبليغات ميان متني/

درب شيشه اي چيست؟ا يكي از ملزومات دكوراسيون لوكس و مدرن ساختمان هاي امروز به حساب مي آيند. قيمت درب شيشه اي را در سايت قائم الكتريك مشاهده كنيد. همچنين درب ورودي ساختمان ها نيز براي حفظ امنيت عبور و مرور نيازمند تجهيزات راهبند است. قيمت راهبند را از قائم الكترونيك به راحتي دريافت كنيد. تيم نكته عمومي و عاميانه اين است كه در شيشه اي يا همان درب شيشه اي به درب اتوماتيك شيشه اي اشاره دارند. درب شيشه اي در انواع مختلف را از قائم الكترونيك بخواهيد.

تبليغات ميان متني

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

كليدهاي موفقيت در بازاريابي چندكاناله

در ادامه نكاتي بيان مي‌شود كه براي حل اين چالش كمك خواهند كرد. در ادامه سه كليد براي موفقيت بيان شده است:

  1. ايجاد و حفظ ديدي فردي براي مشتري در تمام كانال‌ها؛
  2. ايجاد يك پلتفرم بازاريابي چندكاناله؛
  3. ايجاد تجربه مشتري ثابت در تمام كانال‌ها.

1- ايجاد و حفظ ديد فردي براي مشتري در تمام كانال‌ها

داشتن يك نماي فردي از مشتري لازم است. به اين دليل كه مشتريان امروزي اغلب با برند شما از راه‌هاي مختلفي تعامل برقرار مي‌كنند كه بيش از يك نقطه تماس را شامل مي‌شود. مهم است كه درك كنيد چگونه مشتريان شما در تمام كانال‌ها و در هر نقطه لمس رفتار مي‌كنند و از اين طريق شما ارزش هر مشتري را متوجه مي‌شويد.
بدست آوردن ديد فردي مشتري، ممكن است به ايجاد يك بازار ديتاي بازاريابي متمركز كمك كند كه تمام داده مشتري در يك مكان بدون توجه به منبع جمع (يكي) مي‌شود. هنگام ايجاد و حفظ ديد فردي مشتري، اين نكات را در نظر داشته باشيد:

  • داشتن مقدار زيادي ديتا از مشتري، به عنوان داشتن ديد فردي از مشتري نيست. اين اطلاعات به تنهايي مهم نيستند، بلكه آنچه كه بايد با اين اطلاعات انجام دهيد مهم است.
  • ديد مشتريان شما بايد استنتاج شود. مشتريان تغيير مي‌كنند. كسب و كارها تغيير مي‌كنند. ديد مشتريان شما همراه با آنها بايد تغيير كند. اين به معناي آن است كه ديتاي جديدي ايجاد مي‌شود، ديتاي قديمي بايد به روز رساني شود، مدل‌هاي قديمي بروزرساني شوند، مدل‌هاي جديد ساخته شوند و غيره.

2- ايجاد پلتفرم بازاريابي چند كاناله

به منظور كشف پلتفرم چند كاناله خود، بايد پياده‌سازي مناسب را در نقاط زير در نظر بگيريد:

  • مديريت و سازمان‌دهي كمپين: از جمله قابليت تقسيم بندي، ايجاد گردش كار و اجراي برنامه در مسير درست.
  • تجزيه و تحليل پيشرفته، از جمله تجزيه و تحليل پيش بيني و بهينه سازي كمپين؛ به عبارت ديگر شامل اجراي تحليلي كمپين است.
  • اجراي پيشرفته، از جمله قابليت هاي مديريت محتوا، راه اندازي رويداد، تصميم گيري در لحظه و مديريت براي برنامه‌هاي بازاريابي داخلي و خارجي.
  • ارجاع (attribution) پاسخ؛ از جمله توانايي بهينه‌سازي تركيب بازاريابي، برنامه ريزي سناريو و تجزيه و تحليل attribution بازاريابي.
  • ديجيتال ماركتينگ شامل قابليت‌هايي است كه بازاريابي را فراتر از كانال‌هاي سنتي به كانال‌هاي جديدتر شامل وب، ايميل، موبايل، ويدئو و غيره گسترش مي‌دهد.

با ايجاد يك پلتفرم بازاريابي چند كاناله، قادر خواهيد بود كانال‌هاي سنتي و جديد را ادغام كنيد. همچنين مي‌توانيد ايجاد و اجراي كمپين‌هاي cross-channel را با استفاده از امكان بازاريابي به منظور ايجاد يك كمپين واحد، بسيار تسهيل كنيد كه مي‌تواند در تمام كانال‌هاي مختلف تكرار شود.

3- ايجاد تجربه مشتري به طور ثابت در تمام كانال‌ها

تجربه مشتري يكي از قوي‌ترين تمايزهاي رقابتي است و در حاليكه كيفيت تجربه مشتري مهم است، ثبات به همان اندازه مهم است. به اين دليل كه مشتريان‌تان، برند شما را به طور كلي تجربه مي‌كنند چه در تعاملات آنها به صورت آنلاين با شما، چه در يك فروشگاه، چه از طريق تلفن و يا تركيبي از اين موارد.

ايجاد برنامه بازاريابي چند كاناله موفقيت آميز

زماني كه در حال برنامه ريزي بازاريابي چند كاناله هستيد ، موارد ذيل را به منظور موفقيت در نظر داشته باشيد:

  • داشتن اهداف روشن و واقعي كه از رسيدن به آن ها مطمئن باشيد.
  • نياز به بهترين استراتژي تا در مقابل رقبا به اهداف برسيد.
  • نياز به جزئيات كافي از تاكتيك ها و عملكردها تا استراتژي را به عمل تبديل كنيد.
  • روشي كه بر اساس آن بتوانيد در مسير برنامه هاي تان بمانيد.

تبليغات ميان متني

سئو سايت براي موتورهاي جست و جو و همچنين تبليغات گوگل ادوردز از جمله مهمترين روش ها براي بيشتر ديده شدن سايت شما به حساب مي آيد. شركت پيام آوا خدمات طراحي سايت تهران و سئو را با مناسب ترين قيمت به شما ارائه مي دهد. بازاريابي و تبليغات به ركن اساسي جامعه امروز ما تبديل شده است.

تبليغات ميان متني

بازاريابي چند كاناله چيست؟

امروزه بازاريابي چند كاناله به طور چشمگيري در ميان بازاريابان برتر دنيا محبوب شده است. بازاريابي چند كاناله هنر استفاده تركيبي از كانال‌هاي ارتباطي مستقيم و غير مستقيم براي تعامل با مشتريان است. بازاريابي چند كاناله توسط بسياري از سازمان‌ها اين گونه تعريف شده است: برقراري ارتباط و بازاريابي براي پيش‌بيني و پيدا كردن مشتريان از طريق كانال‌هاي بيشمار آنلاين و آفلاين.

بازاريابي چند كاناله چيست

در ساده‌ترين واژه، بازاريابي چندكاناله همه چيز در مورد انتخاب است. به عبارت ديگر بازارياب، چند كانال ارتباطي مختلف را پيش روي مشتري مي‌گذارد تا خودش انتخاب كند. در بازاريابي تك كاناله تنها يك راه ارتباطي وجود دارد و در صورتي كه مخاطب به كانال مورد نظر دسترسي نداشته باشد، راه ارتباطي از بين رفته و در نتيجه ميزان محبوبيت برند و محصول‌تان كاهش مي‌يابد. مثالي براي بازاريابي چند كاناله؛ شما سايت فروشگاهي داريد و براي دسترسي به اين فروشگاه هم سايت و هم اپليكيشن موبايلي طراحي كرده‌ايد. مشتريان شما بسته به انتخاب خود و سرعت اينترنت مي‌توانند هر كدام از اين راه‌ها انتخاب كنند و از فروشگاه شما خريد كنند.

برنامه بازاريابي چند كاناله يك برنامه ارتباطات بازاريابي است كه بر انتخاب تكنيك هاي بازاريابي داخلي ، انواع محتوا و كانال هايي تمركز مي كند كه جذب مشتري براي محصولات تعريف شده را موجب مي شوند. وقتي فعاليت هاي آنلاين و آفلاين چند كاناله تركيب مي شوند ، بايد تمام نقاط تماس موجود در مسير مشتري را در نظر بگيريد. اين نقاط در چرخه حيات مشتري ذيل نشان داده شده اند كه خود نمايانگر نياز به برنامه چند كاناله است.

ادغام چيزي است كه برنامه ارتباطات بازاريابي چند كاناله را ضروري مي سازد كه مي تواند در شرايط مختلف كمك كند. مانند:

  • به عنوان برنامه ارتباطات ساليانه براي شركت هاي كوچك تا ميانه ( SME/SMB )
  • به عنوان برنامه ارتباطات ساليانه براي يك بازار يا مخاطب در شركت هاي بزرگ تر
  • به عنوان برنامه مشاركت مشتري بلند مدت براي تمركز بر يك بازار يا مخاطب

برنامه چند كاناله چه تفاوتي با برنامه بازاريابي ديجيتال دارد؟

ممكن است برايتان اين سوال پيش آمده باشد ، اين برنامه با برنامه بازاريابي ديجيتال چه تفاوتي دارد. وقتي شركت در حال انتقال است و سرمايه گذاري بلند مدت در بازاريابي ديجيتال مي كند و در منابع و رويه ها تغيير ايجاد مي كند ، نقش مهم بازاريابي چند كاناله بروز مي كند. برنامه هاي ديجيتال اين عيب را دارند كه مي توانند ادغام فعاليت هاي بازاريابي را محدود كنند.

همان طور كه از تحقيق ما بر مي آيد انتقال يكي از چالش هاي بزرگي است كه بازارياب ها با آن دست و پنجه نرم مي كنند. زماني كه يك شركت برنامه بازاريابي ديجيتال را ايجاد و پياده مي كند و انتقال ديجيتال در حال شكل گيري است ، نبايد به بازاريابي ديجيتال به عنوان چيزي مجزا نگاه كرد.

اهميت بازاريابي چندكاناله

بازاريابي چند كاناله به اين دليل مهم است كه شما بايد در جايي كه مشتريان تان هستند حضور داشته باشيد. اگر به دليل ديگري براي درك اهميت بازاريابي چند كاناله نياز داريد اين را در نظر بگيريد كه مشتريان بازاريابي چند كاناله 3 تا 4 برابر بيشتر از مشترياني كه از يك كانال استفاده مي‌كنند وقت خود را در كانال‌ها مي‌گذرانند.
شكي نيست كه امروزه مشتريان كنترل بسيار بيشتري نسبت به بازاريابان بر روند خريد دارند. با توجه به گسترش كانال‌هاي موجود، انتخاب بيشتري نسبت به چگونگي دريافت اطلاعات دارند. امروزه براي بدست آوردن مشتريان راه‌هاي بيشتري وجود دارد، هم از لحاظ تعداد و هم از لحاظ انواع يا تنوع كانال‌ها؛ و همچنان كه تعداد كانال‌ها رو به افزايش است نياز به پذيرفتن و نيز استفاده از بازاريابي چندكاناله نه تنها يك ايده خوب است بلكه يك عامل مهم خواهد بود.

اهميت بازاريابي چندكاناله در نكته زير خلاصه مي شود :

شما بايد از طريق كانال هاي مختلف پيام و محتواي خود را در بازار هدف تان انتشار بدهيد. شما بايد هر جا كه مشتريان تان هستند حضور داشته باشيد و مشخص است كه اين كار تنها با استفاده از يك كانال ارتباطي ميسر نيست. در تمامي كانال هاي ارتباطي، به مشتريان تان اين امكان را بدهيد كه با شما تعامل برقرار كنند.

تبليغات درون متني/

اگر تمايل داريد براي شركت خود اقدام به طراحي سايت ارزان كنيد پيشنهاد مي كنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحي سايت شركتي و طراحي سايت فروشگاهي را مطالعه كنيد. من به شما پيشنهاد مي كنم خدمات طراحي سايت پيام آوا را براي اين كار نگاه كنيد. شركت پيام آوا بهترين و با كيفيت ترين خدمات طراحي سايت را در قالب طراحي سايت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه مي كند.

تبليغات درون متني

بازاريابي چند كاناله چه چالش‌هايي را حل مي‌كند؟

هميشه اجراي يك استراتژي بازاريابي چند كاناله، هموار نيست و چالش‌هاي بسياري در ارتباط با اجراي استراتژي بازاريابي چند كاناله وجود دارد.

  • پيام‌رساني هدفمند: با توجه به فراواني كانال‌ها و انتخاب پيش روي مشتريان، ارائه پيام مناسب به مخاطب مورد نظر كافي نيست. نه تنها مشتريان‌تان بايد پيام شما را دريافت كنند، بلكه اين پيام‌ها بايد جذاب، تعامل پذير باشد و آنها مشتاق براي انجام فعاليت شوند. به عبارت ديگر اين پيام‌ها بايد با مشتريان‌تان ارتباط برقرار كرده و توسط اين پيام‌ها وارد گفتگو شوند.
  • شناخت مخاطب: براي هر كمپين بازاريابي مهم است كه بداند با چه كسي صحبت مي‌كند و به همين دليل است كه بازاريابان تعيين مي‌كنند مخاطب هدف آنها كيست. همچنين تجزيه و تحليل رفتار مشتريان در يك كانال درست نيست، زيرا مشتريان امروزه از كانال‌هاي مختلفي با برند شما در ارتباط هستند. بنابراين دانستن چگونگي رفتار مشتريان در تمام كانال‌ها و نقاط تماس امري بسيار مهم است. همچنين به دليل تغيير رفتار مشتريان، بايد اطلاعات بازاريابي خود را بروزرساني كنيد و استراتژي‌هاي خود را بر اساس رفتار مشتريان، تغيير دهيد.
  • بهينه‌سازي كانال‌ها: بسيار دشوار است تا بدانيد چه كانال‌ها وكمپين‌هايي به طبقه خاصي از افراد دسترسي دارند و يا چه پلتفرمي در افزايش درآمد فروش كمك مي‌كنند. دانستن اينكه كدام پاسخ هدفمند قادر است تا بازاريابان به بهترين نتيجه برساند، مشكل است. بهينه‌سازي رسانه‌هايي كه در بازاريابي چند كاناله استفاده مي‌كنيد، ايده خوب و دقيقي به شما مي‌دهد كه چگونه كانال‌هاي شما كار مي‌كنند و يا چه نوع نتايجي از آنها دريافت مي‌كنيد. اينها سه نوع از اطلاعاتي هستند كه به شما كمك خواهد كرد تا جنبه‌هاي خاصي از كمپين را بهبود بخشيد.

بازاريابي چند كاناله چه مزايايي دارد؟

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

تبليغات ميان متني/

درب شيشه اي چيست؟ا يكي از ملزومات دكوراسيون لوكس و مدرن ساختمان هاي امروز به حساب مي آيند. قيمت درب شيشه اي را در سايت قائم الكتريك مشاهده كنيد. همچنين درب ورودي ساختمان ها نيز براي حفظ امنيت عبور و مرور نيازمند تجهيزات راهبند است. قيمت راهبند را از قائم الكترونيك به راحتي دريافت كنيد. تيم نكته عمومي و عاميانه اين است كه در شيشه اي يا همان درب شيشه اي به درب اتوماتيك شيشه اي اشاره دارند. درب شيشه اي در انواع مختلف را از قائم الكترونيك بخواهيد.

تبليغات ميان متني

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

كليدهاي موفقيت در بازاريابي چندكاناله

در ادامه نكاتي بيان مي‌شود كه براي حل اين چالش كمك خواهند كرد. در ادامه سه كليد براي موفقيت بيان شده است:

  1. ايجاد و حفظ ديدي فردي براي مشتري در تمام كانال‌ها؛
  2. ايجاد يك پلتفرم بازاريابي چندكاناله؛
  3. ايجاد تجربه مشتري ثابت در تمام كانال‌ها.

1- ايجاد و حفظ ديد فردي براي مشتري در تمام كانال‌ها

داشتن يك نماي فردي از مشتري لازم است. به اين دليل كه مشتريان امروزي اغلب با برند شما از راه‌هاي مختلفي تعامل برقرار مي‌كنند كه بيش از يك نقطه تماس را شامل مي‌شود. مهم است كه درك كنيد چگونه مشتريان شما در تمام كانال‌ها و در هر نقطه لمس رفتار مي‌كنند و از اين طريق شما ارزش هر مشتري را متوجه مي‌شويد.
بدست آوردن ديد فردي مشتري، ممكن است به ايجاد يك بازار ديتاي بازاريابي متمركز كمك كند كه تمام داده مشتري در يك مكان بدون توجه به منبع جمع (يكي) مي‌شود. هنگام ايجاد و حفظ ديد فردي مشتري، اين نكات را در نظر داشته باشيد:

  • داشتن مقدار زيادي ديتا از مشتري، به عنوان داشتن ديد فردي از مشتري نيست. اين اطلاعات به تنهايي مهم نيستند، بلكه آنچه كه بايد با اين اطلاعات انجام دهيد مهم است.
  • ديد مشتريان شما بايد استنتاج شود. مشتريان تغيير مي‌كنند. كسب و كارها تغيير مي‌كنند. ديد مشتريان شما همراه با آنها بايد تغيير كند. اين به معناي آن است كه ديتاي جديدي ايجاد مي‌شود، ديتاي قديمي بايد به روز رساني شود، مدل‌هاي قديمي بروزرساني شوند، مدل‌هاي جديد ساخته شوند و غيره.

2- ايجاد پلتفرم بازاريابي چند كاناله

به منظور كشف پلتفرم چند كاناله خود، بايد پياده‌سازي مناسب را در نقاط زير در نظر بگيريد:

  • مديريت و سازمان‌دهي كمپين: از جمله قابليت تقسيم بندي، ايجاد گردش كار و اجراي برنامه در مسير درست.
  • تجزيه و تحليل پيشرفته، از جمله تجزيه و تحليل پيش بيني و بهينه سازي كمپين؛ به عبارت ديگر شامل اجراي تحليلي كمپين است.
  • اجراي پيشرفته، از جمله قابليت هاي مديريت محتوا، راه اندازي رويداد، تصميم گيري در لحظه و مديريت براي برنامه‌هاي بازاريابي داخلي و خارجي.
  • ارجاع (attribution) پاسخ؛ از جمله توانايي بهينه‌سازي تركيب بازاريابي، برنامه ريزي سناريو و تجزيه و تحليل attribution بازاريابي.
  • ديجيتال ماركتينگ شامل قابليت‌هايي است كه بازاريابي را فراتر از كانال‌هاي سنتي به كانال‌هاي جديدتر شامل وب، ايميل، موبايل، ويدئو و غيره گسترش مي‌دهد.

با ايجاد يك پلتفرم بازاريابي چند كاناله، قادر خواهيد بود كانال‌هاي سنتي و جديد را ادغام كنيد. همچنين مي‌توانيد ايجاد و اجراي كمپين‌هاي cross-channel را با استفاده از امكان بازاريابي به منظور ايجاد يك كمپين واحد، بسيار تسهيل كنيد كه مي‌تواند در تمام كانال‌هاي مختلف تكرار شود.

3- ايجاد تجربه مشتري به طور ثابت در تمام كانال‌ها

تجربه مشتري يكي از قوي‌ترين تمايزهاي رقابتي است و در حاليكه كيفيت تجربه مشتري مهم است، ثبات به همان اندازه مهم است. به اين دليل كه مشتريان‌تان، برند شما را به طور كلي تجربه مي‌كنند چه در تعاملات آنها به صورت آنلاين با شما، چه در يك فروشگاه، چه از طريق تلفن و يا تركيبي از اين موارد.

ايجاد برنامه بازاريابي چند كاناله موفقيت آميز

زماني كه در حال برنامه ريزي بازاريابي چند كاناله هستيد ، موارد ذيل را به منظور موفقيت در نظر داشته باشيد:

  • داشتن اهداف روشن و واقعي كه از رسيدن به آن ها مطمئن باشيد.
  • نياز به بهترين استراتژي تا در مقابل رقبا به اهداف برسيد.
  • نياز به جزئيات كافي از تاكتيك ها و عملكردها تا استراتژي را به عمل تبديل كنيد.
  • روشي كه بر اساس آن بتوانيد در مسير برنامه هاي تان بمانيد.

تبليغات ميان متني

سئو سايت براي موتورهاي جست و جو و همچنين تبليغات گوگل ادوردز از جمله مهمترين روش ها براي بيشتر ديده شدن سايت شما به حساب مي آيد. شركت پيام آوا خدمات طراحي سايت تهران و سئو را با مناسب ترين قيمت به شما ارائه مي دهد. بازاريابي و تبليغات به ركن اساسي جامعه امروز ما تبديل شده است.

تبليغات ميان متني

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 3

درباره ما
دوربین مدار بسته / دوربین مداربسته / هایک ویژن / تی وی تی / دوربین مداربسته هایک ویژن و تی وی تی / تکنولوژی / اخبار تکنولوژی
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 95
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 35
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 17
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 732
  • بازدید ماه : 5566
  • بازدید سال : 13688
  • بازدید کلی : 413563
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه